piątek, 19 kwietnia 2013

Tort "Pavlova"

Witajcie, dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moim debiutanckim tortem Pavlovej :)
Tort przygotowany został na urodziny. Trochę się bałam szczerze mówiąc, bo wszyscy zawsze twierdzą, że jest to tort łatwy, lekki i przyjemny. Często mam tak, że to co łatwe nie udaje się, ale tym razem udało się ;) Tort w czasie suszenia bardzo wyrósł, a następnie opadł, trochę się bałam, że już po nim, ale ostatecznie wyszedł super ;) Jest pyszny, mało słodki, lekki, polecam gorąco!

Składniki:
5 białek
150 g cukru pudru
100 g cukru
1 łyżeczka mąki kukurydzianej, bądź ziemniaczanej
1 łyżeczka octu (ja dałam ocet ryżowy)
Szczypta soli

Na papierze do pieczenia rysujemy kółko o średnicy 23-25 cm.
Zaczynamy o ubicia białek. Do białek na początku dodajemy do białek sól. Kiedy mamy już dobrze ubitą pianę po łyżce dodajemy najpierw cukier puder, następnie cukier. Kiedy piana jest sztywna i lśniąca dodajemy mąkę i ocet. Na przygotowany papier sprawnymi ruchami przekładamy pianę. Formujemy w kształt tortu. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160' na 30 minut, po tym czasie zmniejszamy temperaturę co 10 min, aż w końcu schodzimy do 0. Przy uchylonym piekarniku studzimy bezę. Ja przygotowałam bezę dzień wcześniej.

Masa składniki:
500 g serka mascarpone
250 ml śmietany 30%
1 łyżka cukru waniliowego

Serek z cukrem miksujemy i dodajemy śmietanę. Miksujemy, aby uzyskać kremową konsystencję. Nakładamy na ostudzoną bezę.

Do dekoracji użyłam truskawki i kiwi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz