czwartek, 26 marca 2015

Kukurydza inaczej


Dzisiaj zupa krem. O pięknym kolorze, który zwiastuje wiosnę. Taki mój wymysł na szybko. Pewnie znacie zupę krem z kukurydzy. Ja jadłam pierwszy raz. I przyznam, że posmakowała mi ta zupa. Wykonałam ją w Thermomixie. Jak wiadomo możemy spokojnie ja wykonać w sposób tradycyjny.

Składniki:
1 puszka kukurydzy (400 g)
2 ziemniaki (duże)
1 marchew
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
550 ml bulionu/wody
sól
pieprz
imbir
kurkuma
garść 3 pestek dyni
garść pestek słonecznika
25 g oliwy z oliwek

Cebulę i czosnek umieszczamy w naczyniu miksujący i miksujemy 10s/obr.4. Wlewamy oliwę z oliwek i podsmażamy 2 min 30 sek./Varoma/obr.1. Obieramy marchewkę i ziemniaki. Kroimy w drobna kostkę. Następnie dodajemy wszystko do naczynia miksującego, zalewamy bulionem lub wodą i gotujemy 30 min./100 st./obr.1. Na koniec dodajemy przyprawy. Miksujemy 30 sek./obr. 7. Dosalamy do smaku. Prażymy pestki na suchej patelni i ozdabiamy.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz