niedziela, 22 marca 2015

Leniwe


Leniwe pierogi, znane mi od dzieciństwa jako kluski leniwe, mogły się pojawić na moim talerzu właśnie teraz, po półrocznym detoksie od nabiału. Smakowały wyśmienicie. Ich przygotowanie było bajecznie proste, bo ciasto zrobił za mnie Thermomix. Pamiętam, że ugniatanie ich zawsze stanowiło problem :) Moje leniwe podałam z masełkiem, bułka tartą i cukrem.


Przepis:
(Thermomixowicze znajdą przepis w książce do TM51 str. 136)
osolona woda do gotowania pierogów
450 g twarogu, tłustego, pokrojonego na kawałki
1 jajko
200 g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
mąka do posypania powierzchni roboczej

Wstawiamy garnek z wodą. Następnie do naczynia miksującego wrzucamy wszystkie składniki i mieszamy (45 s/obr.3). Wyłożyć ciasto na powierzchnię roboczą i zagnieść. Podzielić na mniejsze części i uformować wałeczki o śr. 2 cm. Pociąć według uznania. Ja pocięłam skośnie, a wcześniej zrobiłam tradycyjną krateczkę. Masełko podsmażyłam z bułką tartą i polałam pierogi. Na koniec posypałam cukrem.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz