wtorek, 31 marca 2015

Zupa ziemniaczana


Nie jestem wielką fanką ziemniaków w czystej postaci. Uwielbiam kluski śląskie, kopytka, ale ziemniaki gotowane do drugiego dania nie są moim ulubionym dodatkiem. W związku z tym trochę obawiałam się czy zupa ziemniaczana przypadnie mi do gustu. I przypadła. Jest wyśmienita. Przyrządzona w Thermomixie. Zrobiona na rosole.

Składniki:
1 średnia cebula (pokrojona na połówki)
20 g oleju rzepakowego
450 g obranych i pokrojonych ziemniaków
60 g pora (biała część)
60 g selera
300 g rosołu
300 g wody
50 g śmietany
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
garść grubo posiekanego szczypiorku
sól
pieprz
gałka muszkatołowa

Thermomix: do naczynia miksującego wrzucamy cebulę i rozdrabniamy (3s./obr.5). Zgarniamy kopystką na dno. Wlewamy olej i dusimy (2 min./Varoma/obr.1). Następnie wrzucamy do naczynia miksującego ziemniaki, seler i por. Rozdrabniamy (8s./obr.5). Wlewamy rosół i gotujemy (20 min/100st./obr.1). Dodajemy śmietaną, pietruszkę, szczypior, przyprawiamy do smaku i miksujemy (30s./stopniowo zwiększamy obroty do 8). Dolewamy wodę i mieszamy (10s./obr.3) oraz gotujemy (3 min./100st./obr.1). Ja podałam zupę z chipsami z kiełbasy. Można także zrobić grzanki czy groszek ptysiowy.

--------------------------------------------

Wersja garnkowa: drobno siekamy cebulę i wrzucamy do garnka, podsmażamy na oleju. Do garnka wrzucamy drobno pokrojone ziemniaki, seler i por. Zalewamy rosołem i gotujemy do miękkości (ok.20 min.). Następnie dodajemy śmietanę i blendujemy. Wlewamy wodę, dodajemy przyprawy oraz pietruszkę i szczypior. Gotujemy 3-5 minut. I gotowe.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz