wtorek, 25 czerwca 2013

Kremowa zupa dyniowa

Dzisiaj zupa z warzywa, które nie jest związane z obecnym sezonem :) ale dzięki zapasom, mogłam dzisiaj przygotować kremową zupę z dyni. Zrobiłam ją w Thermomixie, szybko, przyjemnie i pysznie. Muszę przyznać, że bardzo lubię zupę z dyni, dobrze przyprawiona jest idealnym daniem.

Składniki:
700 ml wody
450 g dyni
1 cebula
1 łyżka bulionu warzywnego TM
3 ząbki czosnku
łyżka oliwy
curry
sól, pieprz

Cebulę i czosnek obieramy, dzielimy na drobniejsze kawałki i wrzucamy do pojemnika Thermomixu. Miksujemy 5 sek, obroty 5. Następnie wlewamy oliwę i smażymy 2 minuty/Varoma/obr. 1. Zalewamy wodą, dodajemy składniki. Gotujemy 15 minut/100'/obr.2. Po ugotowaniu miksujemy 30 sekund/od 1-8 obrotów. Doprawiamy do smaku.

Zupę można przygotować w tradycyjny sposób, zamiast wody mamy bulion (rosół z niedzieli), który podgrzewamy i wrzucamy dynię i wszystkie inne składniki z wyjątkiem bulionu w kostce. Po ugotowaniu miksujemy zupę i gotowe.





3 komentarze:

  1. idealna na zimne , mokre dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Państwa blogiem, proszę o kontakt;) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa przepyszna. Bardzo dziękuję za przepis, zwłaszcza, że po wizycie w pewnej knajpie ma żona ciągle mi o nią głowę zawracała. Leciutko zmodyfikowałem przepis - tzn. zamiast bulionu, wkruszam tam kostkę bulionową.

    OdpowiedzUsuń