środa, 5 czerwca 2013

Pesto z orzechami włoskimi

Seria włoskich dań jeszcze się nie skończyła. Dzisiaj dzielę się z Wami pysznym daniem, którego podstawą jest pesto. Jest to pesto skomponowane przeze mnie. Stworzone ze składników, które miałam w domu. Robiłam je pierwszy raz i myślę, że wyszło całkiem niezłe :)


Składniki na pesto:
1 pęczek bazylii
1/2 pęczka pietruszki
12 orzechów włoskich
2 łyżki odsączonych, umytych, solonych kaparów
2 łyżki parmezanu
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek 
1/2 łyżki masła

Jeżeli chcecie możecie pesto wykonać w moździerzu, wtedy zaczynamy od ubicia czosnku, orzechów i kaparów na masę, następnie dodajemy bazylię i pietruszkę, masło i dolewamy oliwy, aż pesto uzyska w miarę płynną, kremową konsystencję. Na sam koniec dodajemy parmezan.
Ja posłużyłam się sprzętem nowoczesnym :D czyli blenderem. Wrzuciłam wszystko do pojemnika i zmiksowałam. Oliwę dolewałam, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji. 

Do tego dania użyłam makaronu Pełne Ziarno firmy Lubella.

Po zrobieniu pesto i ugotowaniu makaronu, wrzucamy pesto na patelkę podgrzewamy i dodajemy makaron. Mieszamy dokładnie. I możemy podawać :)

Podstawa do pesto:























3 komentarze:

  1. Ja czasem dodaję jeszcze pestki z dyni i wychodzi naprawdę ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam każde pesto: od klasycznego genovese z bazylią i piniolami po wszelkie odmiany z różnymi rodzajami "zielonego" i orzechów. Kombinowałam już z pietruszką, szpinakiem, czosnkiem bulwiastym, rukolą, pestkami dyni, ziarnami słonecznika, orzechami włoskimi i migdałami. Za każdym razem wychodzi przesmacznie. :)

    OdpowiedzUsuń