sobota, 1 czerwca 2013

Viva Italia!

Cześć :)
Pogoda dzisiaj barowa. U mnie od rana leje. Chcąc poczuć się lepiej wczoraj postanowiłam przyrządzić dzisiaj na obiad risotto z bakłażanami, które czekały, aby je jakoś wykorzystać. Takim sposobem zrobiłam kolejny włoski obiad w tym tygodniu. Pierwszy raz robiłam risotto, trochę się bałam, bo legendy jakie wokół niego krążą nie są zbyt fajne. Muszę przyznać, że wyszło mi całkiem nieźle :) jak na pierwszy raz uważam moje risotto za udane :)

Składniki (na 3 porcje):
1 i 1/3 szklanki ryżu do risotto (Arborio)
1 średnia cebula
5 ząbków czosnku
2 średnie bakłażany
2 łyżki masła
1 l bulionu warzywnego
posiekana natka pietruszki do posypania na talerzu
parmezan (starty)
oliwa z oliwek
sól
pieprz

Bulion warzywny przygotowałam z litra wody i kostki rosołowej z Thermomixa, można spokojnie zrobić na zwykłej kostce rosołowej. 
Bakłażana obieramy ze skórki, kroimy w kostkę, posypujemy solą i wrzucamy na durszlak, aby wypuścił soki. Będzie wtedy mnie gorzki. Następie osuszamy go ręcznikami papierowymi i wrzucamy na patelkę z oliwą. Ja dałam jej "na oko", w każdym razie musi jej być sporo (jakieś 5-6 łyżek).
W drugim garnku rozgrzewamy 1 łyżkę masła z dwoma łyżkami oliwy. Dodajemy drobno posiekaną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek, tak aby się zeszkliły. Wsypujemy ryż i mieszamy. Wlewamy jedną nalewkę bulionu warzywnego. Mieszamy aż ryż wchłonie całość płynu, dolewamy kolejną i kolejną nalewkę, aż ryż będzie al dente. Następnie wrzucamy bakłażany, parmezan, łyżkę masła. Mieszamy i odstawiamy z gazu. Nakładamy na talerz i posypujemy posiekaną natką pietruszki.

Jeśli chodzi o parmezan, to również dodałam go "na oko", jeśli chcecie jedynie czuć smak sera wystarczy dać do trochę, a jeśli chcecie aby risotto ciągnęło się to trzeba wsypać ok. 100 g. i dobrze wymieszać.
Polecam ryż z firmy Kupiec, jest bardzo dobry :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz