wtorek, 10 września 2013

Naleśniki w dwóch smakach

Dzisiaj przybywam do Was z naleśnikami. Mnie osobiście naleśniki kojarzą się z serem, a jeśli nie z serem to z dżemem, nutellą, generalnie na słodko :) Jednak moja dzisiejsza wersja naleśników jest zdecydowanie wytrawna. Pierwsza wersja jest ze szpinakiem, a druga z warzywami. Szpinakowe nadzienie nie jest mi obce, a wersja warzywna jest moją dzisiejszą wariacją. Osobiście bardzo lubię nadzienie szpinakowe, warzywne również mi zasmakowało :)

Składniki:
naleśniki:
250 g mąki
250 ml mleka
250 ml wody
30 g rozpuszczonego, ostudzonego masła
2 jaja
1/2 łyżeczki soli

farsz szpinakowy:
1/2 opakowania szpinaku mrożonego firmy Hortex
1/3 kostki sera feta
1/2 cebuli
3 ząbki czosnku
szczypta pieprzu
olej

farsz warzywny:
4 małe marchewki
biały kawałek pora
1/2 selera małego
1 pomidor
1/2 papryki czerwonej
4 ząbki czosnku
kilka gałązek zielonej pietruszki
sól
pieprz
olej
ser żółty



sos czosnkowy:
jogurt naturalny
czosnek

Zaczynamy od wrzucenia wszystkich składników na naleśniki do miski i zmiksowania ich. Następnie odstawiamy ciasto na czas przygotowania farszu.
Ja zaczęłam od przygotowania farszu szpinakowego. Rozmrożony szpinak wrzucam na patelnię, aby odparować wodę, następnie dodaję pokrojone drobno cebulę i czosnek. Gdy farsz się poddusi dodaję fetę. Mieszam do uzyskania jednolitej masy. Doprawiam do smaku.
Do farszu warzywnego marchew pokroiłam w Thermomixie. Wy możecie zetrzeć na grubej tarce. Podsmażam czosnek i dodaję marchew, seler i por. Duszę, aż warzywa trochę zmiękną, następnie wrzucam paprykę i pomidora. Jeszcze chwilę duszę. Pamiętajcie o tym, że warzywa nie mogą być bardzo miękkie. Doprawiam do smaku. Po zdjęciu z ognia posypuję posiekaną pietruszką.
Smażę naleśniki i na połowę każdego nakładam farsz, następnie składam w trójkąty. Do wersji warzywnej trę jeszcze ser żółty. Podsmażam z dwóch stron i podaję. Ja dzisiaj dodałam jeszcze sos czosnkowy do naleśników z warzywami.






1 komentarz: