piątek, 13 września 2013

Zupa - krem z pora

Post miał się pojawić przedwczoraj, ale w związku z tym, że przełożono mój egzamin z 24 na 18 września tempo mojej nauki gwałtownie wzrosło! I tak publikacja postu poszła na dalszy plan. Skoro już jestem to przybywam do Was z zupą z pora. Właściwie wyszedł krem. Miała być zupa z ryżem, a wyszło inaczej. Wiem, że nie każdy pała miłością do tego warzywa, ja osobiście nie przepadam jak ciągną się nitki w zupie innej niż porowa. Por ma smak nieco cebulowy, dlatego czasem smak zupy kojarzy mi się właśnie z zupą cebulową. Przejdźmy do składników.

Składniki:
3 pory (białe części, bez pióropuszy)
4 ząbki czosnku
2 ziemniaki
1,5 l bulionu
1 duża marchew
sól
pieprz
gałka muszkatołowa
oliwa

W garnku podgrzewamy oliwę, dodajemy czosnek i por. Podsmażamy. Następnie zalewamy bulionem i dodajemy ziemniaki, pokrojone w drobną kostkę. Gotujemy do momentu, aż ziemniaki będą miękkie. Następnie dodajemy marchew startą na grubej tarce. Gotujemy jeszcze chwilę. Miksujemy i doprawiamy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz