piątek, 27 września 2013

Pizza

Dziś mam dla Was moją pierwszą w życiu przygotowaną pizzę :) Pierwszy raz zrobiłam ją sama od początku do końca. Ciasto i sos do pizzy wykonałam w Thermomixie.

Składniki:
sos pomidorowy:
1 puszka pomidorów lub krojone dobrze odsączone pomidory (400g)
2 ząbki czosnku
10 g oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli
2 szczypty pieprzu
1/2 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżeczka suszonej bazylii
1 łyżeczka suszonego oregano

Czosnek wrzucam do naczynia miksującego, rozdrobnić 3 s/obr. 8. Kopystką zgarniamy na dno naczynia. Następnie wrzucamy wszystkie pozostałe składniki i miksujemy 20 s/obr. 5. Przekładamy do słoika.
Jeśli nie mamy Thermomixa to wykonujemy sos w blenderze :)

pizza:
175 g mąki pszennej
90 g wody, letniej
10 g świeżych drożdzy
15 g oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki cukru

Wszystkie składniki wrzucamy do naczynia miksującego, wyrabiamy 2 minuty/ na zamkniętym naczyniu/ ze znaczkiem kłosa. Następnie wykładamy ciasto na powierzchni posypanej mąką i wyrabiamy. Ja próbowałam zrobić z ciasto koło, ale nie wyszło do końca :) Następnie układamy takie składniki jakie chcemy. Myślę, że ciasto wyrobić można także w misce :)




2 komentarze: