poniedziałek, 15 lipca 2013

Penne z tuńczykiem

Ostatnie danie przed moim wyjazdem. Na 3 tygodnie znikam z kulinarnego świata. Mam nadzieję, że przywiozę jakieś inspiracje, bo wybieram się do Szkocji. Nie obejdzie się pewnie bez zdjęciowej relacji po powrocie. Póki co danie, które przygotowałam w piątek. Lubi je moja mama, ja też w sumie za nim przepadam. Jak za każdym makaronowym daniem :) Penne z tuńczykiem i pomidorami.




Składniki:
makaron penne (ja użyłam kolorowego, ale lubię też pełnoziarnisty)
1 duży pomidor
1 kubek śmietany 18% bądź jogurt naturalny
1 puszka tuńczyka w sosie własnym
1 cebula
4 ząbki czosnku
łyżka oregano
oliwa z oliwek
sól
pieprz

Wstawiam wodę na makaron i w tym czasie kroję cebulę i czosnek, bardzo drobno. Podsmażam cebulkę i czosnek i dodaję tuńczyka. Gdy płyn się zredukuje, dodaję pomidory. Podsmażam. Następnie zalewam całość śmietaną, bądź jogurtem i gotuję. Na koniec doprawiam do smaku i wsypuję oregano. Mieszam. Ugotowany makaron odcedzam i podaję :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz