poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Sałatka a'la grecka

Dzisiaj post obiadowy. Danie lekkie, bo przy dzisiejszej temperaturze trudno cokolwiek zjeść. Sałatka a'la grecka, bo jest to mój miks tego co miałam w lodówce. 
Sałatka grecka - tradycyjna sałatka kuchni greckiej, podawana w różnych wariantach, znana i jadana na całym świecie. W wersji z Grecji: grubo pokrojone pomidory i ogórki, czerwona cebula w plastrach, zielona, słodka papryka w plastrach, oliwa z oliwek, ser feta (w lokalach - w plastrze, feta po grecku – plaster), oliwki brązowe, czasem także zielone, niekiedy dodaje się kapary, anchois, oraz - jako przyprawę - oregano.
Sałatka, którą w Polsce nazywa się grecką nie ma z tą prawdziwą nic wspólnego. U nas bowiem wrzuca się do takiej sałatki różne rodzaje sałaty, pomidory, rzodkiew, ogórki zielone, oliwki, paprykę, itd.

Więc moja dzisiejsza sałatka jedynie kolorami przypomina tą typowo grecką.

Składniki:
1/2 sałaty lodowej
2 pomidory
4 małe ogórki gruntowe
10 oliwek czarnych
1/2 papryki białej
1/2 papryki czerwonej
2 plastry sera feta
sól 
pieprz
oliwa z oliwek

Zaczynamy od dokładnego umycia warzyw. Musimy sparzyć pomidora i obrać go ze skórki. Kroimy. Następnie wszystko wrzucamy do miski. Mieszamy, przyprawiamy. 
Ja lubię sobie polać oliwą taką sałatkę, ale dopiero gdy mam już swoją porcję na talerzu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz